Dotaz:

Jsme spolek a jsme plátci DPH.  V prosinci 2013 se naše paní účetní zúčastnila semináře „Novinky v DPH pro rok 2014“. Dle výkladu lektora, je možnost podat DPH a souhrnné hlášení za 4. čtvrtletí 2013 ještě poštou.

Popis situace:

Spolek podal 25. ledna 2014 přiznání k DPH za 4. čtvrtletí 2013 a souhrnné hlášení doporučeně poštou.

Doporučení:

Daňová správa se dne 21.1.2014 vyjádřila k povinné elektronické komunikaci ve věcech DPH od 1.1.2014 – informace je dostupná na: http://www.financnisprava.cz/cs/dane-a-pojistne/dane/dan-z-pridane-hodnoty/novinky-financni-spravy-v-oblasti-dph. Daňová správa potvrdila doporučení na našich webových stránkách – nevšímat si výkladů některých „odborníků“ na DPH (dle kterých by se povinná elektronická komunikace měla týkat až podání za období od ledna 2014), ale provádět příslušná podání ve věcech DPH elektronicky již od 1.1.2014 – tedy podat elektronicky (nejedná-li se o fyzickou osobu splňující výjimku danou v § 101a odst. 3 zákona o DPH, jejíž obrat je do 6 mil. Kč a splňuje další podmínky) již řádné daňové přiznání za prosinec či poslední čtvrtletí roku 2013 a již nyní podávat dodatečná daňová přiznání (např. za listopad 2013) výhradně elektronicky atd.

Podání souhrnného hlášení elektronickou není letošní legislativní novinkou, od roku 2010 se souhrnná hlášení podávají pouze v elektronické podobě.

Náš tip:

Doporučujeme navštívit některou z našich odborných konzultací či odběr našeho NEWSLETTERu.


Filip Krejčí

Autor vybraných článků. Již během studií oboru účetnictví a finanční řízení podniku na Vysoké škole ekonomické v Praze získal praxi v oboru finančního a mzdového účetnictví. V těchto oblastech se natolik odborně zdokonalil, že začal s lektorskou činností. V současnosti se mimo jiné věnuje spolupráci na auditech a konsolidovaných účetních závěrkách.

Máte podobný dotaz?
Neváhejte mi napsat, ráda Vám obratem poradím.